vrijdag 28 juli 2017

Recensie: Kies voor Mij - Stephanie van Mol

Hoihoi,

Ik las onlangs Kies voor Mij uit, een boek dat is verschenen bij Dutch Venture Publishing, waar ik voor mag lezen :-)!
Vandaag vertel ik je hoe dit boek mij beviel.


Koop bij bol.com

Waar gaat Kies voor Mij over?
Jonathan werd reeds op jonge leeftijd gedwongen om harde keuzes te maken.

Muziek of zijn familie.Tot op de dag van vandaag heeft hij nog steeds geen spijt van zijn keuze voor muziek. Hij had gezworen om zich nooit meer emotioneel te binden aan anderen. Maar wanneer een knappe zwartharige dame in zijn armen valt, is hij op slag verloren. Hij wil haar en doet alles wat in zijn macht ligt om haar voor zich te winnen.

Camille verloor enkele jaren geleden haar moeder aan kanker.

Net voor ze aan haar studie gaat beginnen, gaat ze met haar beste vriendin Karen op vakantie. Daar laat ze zich volledig gaan en belandt op een rockconcert van Full Moon. Al bij de eerste blik is ze helemaal in de ban van Jonathan, de drummer van de groep. Wie had ooit gedacht dat haar leven zo zou veranderen?

Cover en achterflaptekst
Ik vind de cover wel tof, omdat het een mooi beeld geeft van de strekking van het boek. De gele kleur komt mooi naar voren. Ook al ben ik zelf fan van kleurrijke covers, vind ik deze wel tof!

"Schatje"
Ik ga maar meteen met de deur in huis vallen en zeggen dat het boek mij helaas niet zo wist te boeien als ik hoopte. Jonathan vond ik een vrij irritant personage, die naar mijn mening veel te vaak 'schatje' zei. Daarnaast ontdekt hij in het begin van het verhaal iets, waar hij later ineens super verbaasd over doet. Ik snap dat hij een rockster is en in principe is zijn wilde leven wel goed neergezet, want het was één en al wild seks gedoe. Helemaal als Camille in beeld komt. Ik irriteerde me erg aan hem, helaas.

Hier een scheutje ontroering
Wat ik ook wat minder vond aan dit boek, was dat het de potentie niet benutte. Beide hoofdpersonages hebben een boel meegemaakt en dit kan best heel krachtig zijn voor een verhaal. Daarnaast is het einde best heftig, wat ook een goed potentieel is. Echter, ik vond dat deze elementen onvoldoende werden uitgewerkt, aangezien er een hele tijd geen emotioneel gedoe aan de hand was, en het volgende moment werd er driedubbel de nadruk op gelegd.

Daar een schepje doelloze plotlijn
Ik miste in dit boek een beetje het einddoel. Wat heb je precies gehad aan het lezen van dit boek? Dat moet voor mij na het lezen duidelijk zijn, maar ik had dat bij dit boek niet. Op zich was het lezen wel oké, maar ik was vrij snel erna alweer een beetje vergeten wat ik nou had gelezen. Juist zoiets wil ik dat me bijblijft en dat was bij mij in dit geval helaas niet zo.

Helaas geef ik dit boek 2/5 sterren, omdat het me weinig boeide, voor mijn gevoel de plotlijn nergens heen ging en ik me irriteerde aan de hoofdpersonages. De ontroerende stukken zijn er wel maar hadden beter gekund en de diepgang had meer door mogen worden gevoerd dan in de pikante scènes *wink, wink*.

Ik dank uitgeverij DVP dat ik dit e-book ter recensie mocht lezen. Mocht jij benieuwd zijn naar dit boek, lees hem dan gewoon! Het is mijn mening en die kan voor iedereen anders zijn ;-)


Liefs,
Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen