donderdag 6 juli 2017

Recensie: Een Miljoen Werelden met jou - Claudia Gray

Vandaag vertel ik jullie wat ik vond van het slotdeel van de Firebird serie van Claudia Gray. Ik vind de serie erg leuk, al was ik benieuwd naar wat dit deel voor nieuws ging brengen!

Waar gaat een Miljoen Werelden met jou over?
Sinds haar ouders de Vuurvogel hebben uitgevonden, een apparaatje waarmee je door verschillende dimensies kunt reizen, heeft Marguerite al heel wat gevaren getrotseerd. Inmiddels heeft ze ontdekt dat haar oude vijand Wyatt Conley erop uit is honderden universums te vernietigen, met iedereen die daarin leeft. Om dit te bereiken gebruikt Conley zijn ultieme wapen: de boosaardige en gestoorde Marguerite uit een andere dimensie, die de echte Marguerite altijd een stap voor lijkt te zijn. Het wordt een strijd tussen de Marguerites... en er kan er maar één winnen!

Van de drie delen in deze serie, vind ik dit deel de mooiste cover hebben. Het sprankelt en is vrolijk, maar toch ook weer die mooie dimensies erop. Ja, echt heel tof. De achterflaptekst heb ik niet gelezen, want ik weet waar de serie over gaat, dus ik wilde alleen maar dooooor!

Dimensies
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik het dimensiereizen wat zat ben. Het is wel weer origineel in dit boek en de omstandigheden zijn anders, maar toch ken ik het wel na drie boeken. Ik weet niet waarom, maar het trok me met het boek minder. Niet dat ik het niet leuk meer vond, zeker niet, maar ik weet niet. Een beetje fling mist het.

Marguerite, of niet?
Wat ik in dit deel heel sterk vond was dat Marguerite een keer niet degene is die iedereen moet redden, maar zelf gered moet worden. Het komt nu aan op de anderen om haar een keer te redden en dat vind ik wel tof. Vooral ook omdat niemand in het begin doorheeft dat Marguerite dé Marguerite niet is. Al moet ik wel zeggen dat ik een heel aantal keer in de war ben geweest omdat er zoveel Marguerites langskomen. Wel tof is dat deze Marguerites allemaal best anders zijn, zo zit er bijvoorbeeld ook een dove Marguerite tussen.

'Jij bent opgegroeid in de overtuiging dat niemand ooit onvoorwaardelijk van je zou kunnen houden. Dat je het niet eens verdiende dat er van je gehouden werd. Maar iedereen verdient liefde, en er ligt zoveel voor jou in het verschiet.'

Emoties
Wat ik in dit deel erg merkte, was dat het emoties bij me opriep. Dit had ik iets minder in de eerste twee delen. Claudia Gray heeft een fijne schrijfstijl en ze kan ineens met enkele zinnen boom! emoties op je schoot werpen. Heel onverwacht en daarmee heel krachtig. Echt tof. Tegelijkertijd moet ik wel zeggen dat tegen het einde van het boek, ik deze emoties weer een beetje miste. Het boek heeft echt veel potentie en een vette eindstrijd is natuurlijk waar je op wacht, maar ik vond dat het vrij lang duurde voor het 'eindpunt' kwam en het daarna pief poef paf klaar was. Dit einde was onvoorspelbaar en tof, maar had naar mijn mening toch nog toffer kunnen zijn.

Dit slotdeel was erg goed, al miste het voor mij nog stukjes om 5 sterren te krijgen. Ik geef het 4/5 sterren, maar dat is zeker geen slechte score! Het boek heeft mij meerdere malen compleet verrast en emotioneel heen en weer geslingerd, maar maakte me soms ook in de war of verloor mijn interesse. Al met al is het wel een serie die je een kans moet geven, want je krijgt er bijzondere avonturen voor terug!

Ik dank uitgeverij Harper Collins hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar!