zondag 30 juli 2017

Recensie: 26 Kisses - Anna Michels

Hi allemaal,

Vandaag breng ik je mijn mening over 26 Kisses: een zomers boek waar ik al een tijdje naar uitkeek!

Koop bij bol.com

Waar gaat 26 Kisses over?
Getting dumped by her boyfriend is not how Veda planned on starting her summer. When Mark makes it clear that it’s over between them, Veda is heartbroken and humiliated—but, more importantly, she’s inspired. So she sets out on the love quest of a lifetime: use the summer to forget about Mark, to move on, and move up. All she has to do is kiss twenty-six boys with twenty-six different names—one for each letter of the alphabet.

From the top of the Ferris wheel at her hometown carnival to the sandy dunes of Lake Michigan, Veda takes every opportunity she can to add kisses (and boys) to her list, and soon the break-up doesn’t sting quite as much. But just when Veda thinks she has the whole kissing thing figured out, she meets someone who turns her world upside down.


Cover en flaptekst
Ik vind de cover heel leuk. De kleuren zijn heel licht en vrolijk en doen heel zomers aan. Als ik de cover zou zien in de winkel, zou ik het boek zeker oppakken. Ik vind het ogen als een heerlijke contemporary! De flaptekst klinkt ook heel fijn: een meisje dat zich door het alfabet zoent in de zomer. Lekker ontspannen lezen, lijkt me zo.

Mel, de "vriendin"
Laat ik beginnen met Mel. Mel is de beste vriendin van hoofdpersoon Vee (Veda), of tenminste, zo noemt ze zich. Wat een verschrikkelijk personage is zij! Op geen enkel moment liet ze blijken iets om Veda te geven. Ze pusht Veda tot dingen die ze niet wil, gaat over grenzen, bitcht een eind weg en is absoluut niet vriendin waardig. Ik heb me rot geërgerd aan haar en ik wilde haar het liefst over de railing gooien.

De challenge
Mel dwingt Veda om de 26 kisses challenge te doen. Veda moet van haar over Mark heen komen en de beste manier om dat te doen is om andere jongens te zoenen, wel een heel alfabet vol. Ik vind het op zich best als een leuk iets klinken om over te lezen, behalve dat echt de vreemdste dingen worden goedgekeurd bij de challenge. Een kus van Veda's vader op haar wang, een kus op de jas van een jongen... Eh, nee hoor. Een kus is wang of mond. Hoezo zou een kus van je vader of een kus op de jas je helpen over een jongen heen te komen? Ik vond dit heel raar en het haalde voor mij eigenlijk meteen het leuke van de challenge af. Het enige wat er nog leuk aan bleef, was dat het op de een of andere manier voor Veda wel werkte en ze veel plezier erin kreeg en Mark daadwerkelijk begon te vergeten. Verder, meh.

That one guy
Er is één jongen in het boek die perfect bij Veda past. Dat lees je ook en je ziet de sparkles tussen hen twee opbloeien. Alleen is Veda zo fantastisch leuk om niet met hem op date te gaan, want hé, ik heb een challenge lopen. Ze gooit dus de jongen die bij haar past weg om de stomme challenge af te maken. Vervolgens wordt die jongen door iedereen als lucht beschouwd. Ik geef het op.

In tegenstelling tot wat ik verwachtte, heb ik vrijwel geen plezier beleefd aan het lezen van dit boek. De schrijfstijl was heel fijn en de zinnen lazen lekker weg, de challenge was op zich een leuk idee en gaf Veda enige tijd plezier, maar verder was er niks dat mij van dit boek liet houden. Meerdere malen heb ik het boek weggelegd en op bepaalde momenten stond ik zelfs op het punt om hem te DNF-en. Voor mij dus geen boek meer van Anna Michels.

1.5/5 sterren.


Liefs,
Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen