donderdag 11 mei 2017

Recensie: Tweestrijd - Gail McHugh

Hoii!

Onlangs las ik Tweestrijd, het nieuwe New Adult boek van uitgeverij Q.

Waar gaat Tweestrijd over?
Emily Cooper is kapot van het overlijden van haar moeder en verhuist naar New York om opnieuw te beginnen. Haar vriend Dillon wil dat ze bij hem komt wonen, maar Emily is daar nog niet klaar voor en trekt in bij een vriendin. Ze neemt een baantje in een Italiaans restaurant om de huur te kunnen betalen.
Dan ontmoet ze Gavin. Hij is rijk, charmant en ontzettend aantrekkelijk. Emily doet haar best zich te verzetten tegen wat ze voelt voor Gavin, maar hij is niet van plan haar te laten gaan.
Door Gavin moet Emily een paar belangrijke keuzes maken. Keuzes die ervoor zullen zorgen dat vriendschappen eindigen, harten gebroken worden en haar leven nooit meer hetzelfde zal zijn.

Ik vind de cover heel mooi, omdat het heel dicht bij het verhaal blijft. In één oogopslag weet je waar het boek over gaat. Echter, het zwart vind ik dan weer niet zo mooi. Zeker zo op de rug vind ik zwart een best saaie kleur voor een boek. De achterflaptekst spreekt me heel erg aan en ik had echt even zin in zo'n zwijmelboek.

Cliché
De opzet van het boek is best cliché: meisje met vriend heeft iemand verloren, er komt een knappe seksbomb van en man en hop, de rest volgt vanzelf. En ik hou ervan! Het maakt dat je meteen in het boek zit en heerlijk kan genieten van de sfeer. Wat mij opviel, was dat er in dit boek ook meteen al dingen zaten die mij verrasten! Ik vind het werkgenootje van hoofdpersonage Emily echt een super toffe meid en zij is mijn favoriete personage van dit boek. Daarnaast heb ik in tegenstelling tot andere NA boeken geen medelijden met het vriendje van het hoofdpersonage, want hij is immers de dupe van overspel. Ook de beste vriendin van Emily is een bijzonder personage, maar ik moet zeggen dat zij mij een beetje irriteerde met haar denigrerende gedrag naar Emily's vriend, Dillon.

Gavin
Halllooooo Gavin. Jij krijgt even een eigen paragraaf hoor. Mmm-yum. Gavin is echt de perfecte man. Je kan daar veel op tegen hebben ("te geïdealiseerd"), maar ik vond dat het de romantiek en het zwijmelen helemaal rond maakte. Je verlangt naar een liefdesverhaal tussen Emily en Gavin. De spanning tussen hen maakt dat je blijft lezen. Gavin is rijk, lief, oprecht, behulpzaam... moet ik doorgaan?

Flirty
Tweestrijd is een ontzettend lekker flirty boek om van te smullen. Ik heb dan ook elk hoofdstuk met plezier gelezen en spotte zelfs mijn eigen naam in het boek! Ik was er 100% zeker van dat ik het boek 5/5 sterren zou geven, tot ik ineens bij een punt kwam dat er een bepaalde hoofdstukwisseling was. Ik was toen een beetje de draad van het verhaal kwijt, omdat het voelde als een tijdsprong, maar het niet was. Daarna werd het voor mij eveneens een beetje teveel meh, dus verloor het boek toch nog een halve ster.

Tweestrijd is gewoon echt een heerlijk boek. Ik lees niet heel vaak New Adult boeken, maar dit boek in het NA genre vond ik heel tof! Ik geef het boek 4.5/5 sterren en dank uitgeverij Q hartelijk voor het opsturen van dit toffe exemplaar! Ik ben super benieuwd naar het vervolg.