donderdag 20 april 2017

Recensie: Crown of Midnight - Sarah J Maas

Hey daar!

Een serie die ik helemaal heb ontdekt is de Throne of Glass serie van Sarah J Maas. Na een succesvol eerste deel, was ik heel blij dat ik weer doorging met de serie met deel 2: Crown of Midnight!


Koop bij bol.com

Waar gaat Crown of Midnight over?
Celaena Sardothien is the king's Champion--yet she is far from loyal to the crown, for the man she serves is bent on evil. But working against her master in secret is no easy task. As Celaena tries to untangle the mysteries buried within the glass castle, she can trust no one, not even her supposed allies Crown Prince Dorian, Captain of the Guard Chaol, and foreign princess Nehemia.

Then, an unspeakable tragedy shatters Celaena's world. She must decide once and for all where her loyalties lie . . . and whom she will fight for.


Cover en achterflaptekst
De covers vind ik echt vet, zo met een stoere chick en zwaarden. De hardcovers vind ik nog veel mooier dan de paperbacks, dus omdat ik alleen maar deel 1 en 2 in paperback had, heb ik besloten alles in hardcover te gaan kopen. Yay! De achterflaptekst heb ik eigenlijk niet gelezen, want IK. MOEST. DOORLEZEN.

Kickass hoofdpersonage
Wat ik echt heel-heel-heel tof vind aan deze serie is dat het hoofdpersonage een super stoere dame is. Niks niet zielig 'help-me' gedoe, gewoon tjakka het zwaard erdoorheen. Ze weet wat ze wil, wat ze kan en ze doet gewoon lekker haar eigen ding. Zo fijn. En elke keer als er iemand in het boek twijfelt aan Celaena, dan moet ik lachen. Wacht maar af jij... :)

Knaller
Het eerste deel vond ik super gaaf, fantasierijk en spannend, al was er in dat boek een wat lagere graad spanning dan in deel twee. Je merkt dat ook pas als je deel twee gaat lezen, want man man... wat is dat boek gruwelijk! Moord, leugens, achtervolgingen, bedreigingen... Dit boek heeft gewoon nog meer gaafs dan het eerste deel, terwijl ik bij dat boek al niet echt wat had op te merken! Dit deel is echt een knaller.

Dode personages en nieuwe liefdes
Even zonder spoilen, waarom gaan altijd personages die ik bestempel als 'jij bent leuk, misschien wel favoriet' altijd dood? Dit deel is tranen met tuiten om een bepaald personage voor mij. In dit deel bloeit ook de liefde op tussen Celaena en een van de mannelijke personen. Ik ben 100% voor hem en ik hoop echt dat de andere delen niet een heleboel gaan verpesten. 

AAAHH
Deze recensie is nog best moeilijk om te schrijven, want mijn enige reactie na dit boek was "AAH GEEF ME DEEL 3!" Dus even kort: het is super spannend, lief, heeft een kickass hoofdrolspeelster en is gruwelijk met de hoofdletter G. Nog meer redenen heb je niet nodig, deze serie ga je gewoon lezen <3 Ik geef het boek 5/5 (huh, echt?) sterren!


Liefs,
Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen