maandag 6 februari 2017

Secret Scouts en de vermiste president - Kind en Kind

Hoi allemaal,

Vandaag deel ik met jullie mijn mening over het tweede deel van de Secret Scouts serie!



Waar gaat het tweede deel in de Secret Scouts serie over?
Drie maanden nadat de vrienden Tom, Lisa, Sophie en Jack hun avontuur met Leonardo da Vinci ternauwernood hebben overleefd, staan ze voor een belangrijke keuze; om een geheimzinnige boodschap uit het verleden te ontrafelen moeten ze de wet overtreden of terug naar het verleden.
Tom wordt gegrepen door De Gooische Moordenaar en de vrienden belanden in levensbedreigende situaties. Dan blijkt opeens dat de Amerikaanse President wordt vermist. Ze zetten alles op alles om hem te vinden en te voorkomen dat de geschiedenis voor altijd verandert. Achterna gezeten door de politie en zij aan zij met Martin Luther King dringt langzaam tot hen door dat vrijheid niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Lukt het ze om de President ooit nog terug te vinden?


Cover en achterflaptekst
Deze cover vind ik mooier dan die van het eerste deel en ik vind ook de icoontjes goed passen bij de inhoud van het verhaal. De achterflaptekst klinkt interessant en de focus op de Amerikaanse president is weer iets anders dan die van Leonardo Da Vinci. Dat vind ik erg leuk, zelfde serie, maar toch vernieuwende delen.

3,2,1... actie!
Wat ik in deel 1 een beetje aan actie miste, was in dit deel aanwezig! Het begon gelijk al spannend en door het hele boek heen maken de kinderen veel meer mee en moeten ze ook veel meer doen. Er is veel spanning en ik vond het bij dit deel moeilijk om te stoppen met lezen! Heel fijn is dat.

'Gangnam Style! Heeeee sexy lady, op op op op. Oppa gangnam style!'

Realistisch en fantasie
Wat ik in dit deel ook terug zag was wat realistische elementen. Waar ik in het vorige deel me soms afvroeg hoe ze zomaar zonder problemen konden reizen door de tijd, komt in dit deel het knoeien met de tijd tot een negatief gevolg. Er gebeuren dingen met de tijd en ik vind dat fijn, omdat het een beetje geromantiseerd had geweest als alles constant maar goed ging. Daarnaast is de fantasie gegroeid in dit deel. Zonder ten koste te gaan van geloofwaardigheid, is er in dit deel zoveel meer fantasie gestopt. De personen gaan van Steve Jobs tot Obama en hoe die personen allemaal met alle gebeurtenissen zijn verbonden is geniaal bedacht. Ik denk dat iedere jeugdige dit boek zal waarderen.

Tikkie pittiger
Dit boek is ook wel een tikje heftiger dan het eerste deel. Niet in schokkende zin, maar voor jongere lezers zal het wel wat spannender worden. Ik vind dat wel leuk. Het verhaal is wel erg rijk met informatie en volgepropt met gebeurtenissen en ergens heeft dat voor mij ook een schaduwkant. Het maakt dat je door wil lezen, maar tegelijkertijd moet je wel je hoofd erbij houden. Soms is dat fijn, want je krijgt wel wat meer diepgang in een boek, maar tegelijkertijd is het niet 'even lezen voor slapengaan.'

Al met al vind ik dit tweede deel een succes. Zoek je een serie vol geschiedenis - maar dan leuk -, avontuur, vriendschap en mysterie dan is deze serie voor jou! Ik geef het boek 4.5/5 sterren en wil uitgeverij Aerial Media Company en schrijver Dennis Kind bedanken voor het opsturen van dit recensie exemplaar!

Titel | Secret Scouts en de Verloren President
Auteur | Kind en Kind
Uitgeverij | Aerial Media Company
Uitgave | Paperback
Prijs | €18,95
Pagina's | 352
Publicatiedatum | november 2016
ISBN | 9789402601459



Liefs,
Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen