dinsdag 7 februari 2017

Recensie: The Jewel: Opgesloten - Amy Ewing

Hi allemaal,

Voor wie het nog niet wist: ik ben dol op The Jewel. Het eerste deel in deze super gave serie was... super gaaf! Klik hier voor de recensie. Het tweede deel van The Jewel is nog niet vertaald, maar er is wel een tussenboekje. In The Jewel: Opgesloten lees je het verhaal van Raven, de beste vriendin van Violet.

Waar gaat The Jewel: opgesloten over?
Raven wordt tijdens de veiling verkocht aan de hertogin van de Steen. Ze voelt meteen dat deze dame niet deugt. Met gruwelijke experimenten probeert de hertogin Raven's wil te breken. Raven moet ontsnappen...

Ja, deze covers vind ik dus heel erg mooi. Ze zijn in hetzelfde thema, dus passen mooi bij elkaar, maar op zichzelf zijn ze ook heel mooi. De letters zo sierlijk, prachtig voor in de kast! De achterflaptekst is kort, maar het boekje is dan ook niet zo dik. Wel spreekt het aan, want je leest al over Raven in The Jewel, maar aangezien dat deel over Violet gaat is Raven niet meer dan een side character. Nu speelt zij zelf de hoofdrol en ik was heel benieuwd naar de horror die de hertogin Raven heeft aangedaan.

The Jewel
Raven's verhaal begint waar Violet's verhaal ook begon: bij de veiling. Dat is wel leuk, want zo maak je het hele gebeuren mee vanuit Raven's ogen. Vanaf de start merk je wat voor een persoon de hertogin van de Steen is en hoe ze met Raven omgaat. In The Jewel lees je dat Violet Raven soms weer tegenkomt en Raven er zo slecht uitziet, nu lees je wat er met Raven gebeurt waardoor ze er zo slecht uitziet. Het is echt een exclusief inkijkje en voegt veel toe aan het verhaal.

Horror?
Ik zal er geen doekjes om winden, want wat er met Raven gebeurt is inderdaad niet al te prettig, maar ik moet wel zeggen dat het deels echt door Raven's gedrag komt. Opstandig zijn en alles tegenspreken maakt ook niet dat mensen je aardig gaan behandelen. Dus daarmee zat ik wel een beetje dat ik dacht van 'oké, heftig, maar best wel je eigen schuld.' Niet dat iemand die dingen verdient, natuurlijk. Je begrijpt me.

Ik kan er geen lange recensie van maken, omdat het boek zelf niet zo dik is en ik anders het meeste al een beetje voorkauw. Ik geef het boek 4/5 sterren want het is wel een leuke - en treurige - insight in Raven's leven en een toevoeging aan de hele serie. Ik dank uitgeverij Young and Awesome hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar.

Voor maar €5 moet je dit boekje echt niet laten liggen! :-)

Titel | The Jewel - Opgesloten
Auteur | Amy Ewing