woensdag 15 februari 2017

Ik ging naar de Harry Potter expo en ik wist het niet!

Hey allemaal!

Jullie lezen nu waarschijnlijk de titel van dit artikel en denken: huh, hoe kun je nou niet weten dat je ergens heen gaat? Ik begin bij het begin.

 

Anderhalve week geleden was ik jarig en mijn vriend gaf mij toen samen met twee vrienden een fles port als cadeau. Hij zei dat het andere cadeau nog onderweg was en ik twijfelde daar niet aan, gezien zijn planvermogen (of het gebrek daaraan). Voor zaterdag 11 februari hadden we afgesproken om naar de film te gaan. Zijn broertje en zusje wilden ook mee en er kwamen zelfs plannen om eerst even uit eten te gaan. Gezellig! We gingen wel in Breukelen eten, terwijl we naar de film wilden in Amsterdam, maar het kwam geen moment in mijn hoofd op dat dit uit de route was.

Ik had al gezien dat de film om 21:15 zou draaien, maar toen mijn vriend zei dat we er om 20:15 al moesten zijn, ging er nog geen lampje branden. Zelfs toen de bordjes naar Amsterdam werden vermeden en we bordjes richting Utrecht gingen volgen, was ik nog steeds in de veronderstelling dat we naar de film gingen. Ik dacht zelfs het ZiggoDome te zien, maar dat kon natuurlijk helemaal niet en mijn auto-genoten hadden de grootste moeite om hun lach in te houden. Zelfs toen mijn Google Maps - toen we verdwaalden - zei dat het 27 minuten rijden zou zijn naar de Arena, dacht ik dat het aan mijn mobiel lag in plaats van dat er iets anders aan de hand was.

Pas toen we echt bij de CineMec aankwamen en ik riep van huh? de Harry Potter expo was toch in Utrecht? kwam het binnen: we waren ook in Utrecht. Dit was mijn verjaardagsverrassing! Geen film, maar de Harry Potter Expo! Daar stond ik dan met mijn mond vol tanden.

Na lang (1,5 uur) in de rij te hebben gestaan, mochten we dan eindelijk binnentreden in de wonderlijke wereld van Harry Potter. 

 

 

Overal lagen attributen en je wist niet waar je moest kijken. Zo leuk!

 

 

 

Naast dingen zien, kon je ook dingen doen. Het was niet heel veel, maar je kon bijvoorbeeld de Sorteerhoed op je hoofd krijgen, een Mandragora trekken, Slurks gooien in de ringen en op Hagrid's stoel zitten.

 

 

 

Alle bekende wezens en voorwerpen uit de films zag je hier terug.

 

 


Er was nog veel meer te zien, maar ik ga niet alles verklappen. De gift shop vond ik wel wat tegenvallen. Je schuifelde in een rijtje langs de schappen, maar alles was toch veel te duur om te kopen. Wel jammer, maar wel gaaf als je het ervoor over hebt. 

Na anderhalf uur stonden we weer buiten. Als je fan bent van Harry Potter is het zeker een aanrader om naar deze expo te gaan. Het is niet al te duur, maar je krijgt toch en magisch inkijkje in de wereld. Wel vond ik dat er soms ook wat van die magie verdween, omdat je zag hoe nep sommige dingen eigenlijk zijn. Tuurlijk weet je van tevoren dat er een heleboel aan gesleuteld is, maar als je dan Aragog zo zielig ziet staan, er zelf bovenuit torende, dan sta je wel van 'hmm'. 

Al met al was het alsnog een super leuke avond, misschien nog wel leuker omdat ik echt tot aan de deur niet doorhad waar we waren. Ik ben zeer verrast en zeer dankbaar. Het was geslaagd!

Ben jij al naar de Harry Potter Expo geweest?

Liefs,
Monica

2 opmerkingen:

  1. Wat een super leuke verrassing! Het klinkt erg leuk en ziet er mooi uit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. <3 :) jaaa ik had het echt niet zien aankomen, maar het was super leuk!

      Verwijderen